Magenta Invisible

Mystery Shopping — Calitatea nu e de ajuns

Din practica noastră — cele mai bune reguli de deservire sunt, uneori, rele

Caz real. O companie din retail pe care noi, Magenta Consulting, o deservim de mai mult de 5 ani, cu reprezentanțe în toată țară, vrea să ridice vânzările. Produsele și serviciile sale sunt gândite în cele mai mici detalii și sunt apreciate.  Se promovează cu publicitate de toate tipurile. Își califică angajații în permanență. Minuțios este planificat și modul de deservire. Aparent, strategia ar trebui să funcționeze. În realitate, evoluția n-a fost la fel de spectaculoasă. Eșec? Cele mai bune lecții în business se învață din greșeli. Cu puțină analiză , tot ele duc la succes. Iar Mystery Shopping e un instrument creat pentru aceasta.

Cu Mystery Shopping știi Cum și De Ce

Ce-am făcut noi? Am spionat cu ajutorul serviciului nostru Mystery Shopping,pe care l-am extins de curând:

Concluzia: probleme legate de deservire erau.

De ce suferă deservirea când regulile par a fi clare?

 

Pe parcursul aplicării timp de 9 ani a metodei  de creștere a deservirii Mystery Shopping, am identificat un șir de deficiențe ce se repetă.  Clasificarea e valabilă pentru majoritatea companiilor:

 

Mystery Shopping – ai 10 minute ca să cucerești

De cele mai multe ori, noi luăm decizii asumat. Analizăm argumentele și acționăm. Și tot de cele mai multe ori, chiar dacă decizia nu a fost corectă, ajungem să o repetăm. De ce? Pentru că există decizii-ancoră. Termenul a fost formulat de economistul comportamental Dan Ariely și se referă la faptul că creierul nostru consideră că ceea ce am decis o dată e și soluția corectă și va apela la ea automat.

La fel e cu deservirea. Dacă în primele minute de interacțiune consultantul aranjează produsele pe raft fără a-i acorda atenție clientului, vorbește la telefon sau îl întâmpină cu voce plictisită,anume aceasta îi va influența decizia. Poate fi schimbată? Da, dar cu mult mai mult efort. Mai bine prevenim cu ajutorul Mystery Shopping.

Cum deservirea proastă poate deveni deșteaptă cu Mystery Shopping.

Renumitul magnat și proprietar al Virginia Group, Richard Branson spunea că cel mai mult îi place când este deservit prost, pentru că anume atunci a venit cu idei care l-au diferențiat de concurenți.

La fel am procedat noi cu rezultatele Mystery Shopping:

Angajații au primit note, nu neapărat bune, dar obiective. Unii, din păcate au pierdut adaosul la salariu. Alții au făcut scandal. Este normal sa existe rezistență corporativă . În schimb, a fost setat un nivel ZERO pe companie și am venit cu idei inovatoare de deservire.

La un nou studiu de satisfacție a consumatorului nivelul deservirii a crescut considerabil.