Magenta Invisible

Standardele deservirii și stabilirea KPI

Ce este un standard de deservire?

Dvs. probabil deja ați elaborat câteva reguli și cerințe pentru angajați, pentru ca ei să-i deservească mai bine pe clienți. Cele mai des întâlnite reguli sunt:

„Salutați-vă atunci când în local intră un client”

„Zâmbiți”

„Nu vorbiți la telefon” etc.

Foarte des, însă, aceste reguli sunt niște îndrumări pe care le spuneți angajaților pe loc atunci când observați că ei fac altfel.

De fapt, este mult mai eficient să aveți un document, un standard de deservire exhaustiv, care să acopere toate momentele importante, inclusiv:

De ce standardele de deservire sunt utile?

Cum să faceți așa ca angajații să fie motivați să aplice standardele deservirii?

În primul rând – să știe că ce fac ei se va reflecta asupra remunerării lor. E util să aveți unii indicatori de performanță care vor lua în calcul aplicarea standardelor deservirii de către angajați și vor influența salariul lor.

Indicatorii de performanță

Indicatorii de performanță (Key Performance Indicators – KPI) sunt unități de măsură a performanței angajaților. Aceasta este o metodă optimă de a motiva angajații să facă ceea ce doriți vă doriți Dvs. Ei cunosc exact care aspecte se reflectă asupra remunerării lor.

Se stabilesc indicatori de performanță pentru:

Cum vă putem ajuta în elaborarea standardelor de deservire și asigurarea aplicării acestora:

  1. Noi vă oferim auditul situației actuale (2 discuții cu manageri care îi gestionează pe angajați care interacționează cu clienții + 2 vizite gratuite de Mystery Shopping)
  2. Elaborăm standardele deservirii/ perfecționăm standardele de deservire ce deja există în companie
  3. Elaborăm indicatorilor de performanță pentru angajați – KPI.
  4. (sau noi, dacă e cazul) organizați instruire pentru angajați, unde li se explică standardele deservirii și legătura între KPI și salariile lor.
  5. Noi efectuăm vizitele Mystery Shopping de evaluare a KPI.
  6. accesați rezultatele Mystery Shopping și achitați salariile în funcție de KPI stabilite.