5 greșeli pe care le fac angajații în Moldova

Aflați cum puteți să evitați 5 greșeli frecvente pe care le fac angajații în raport cu cumpărătorii.

70% din succesul unei vânzări depinde, în primul rând, de atitudinea cu care este tratat cumpărătorul. Fie că este vorba de shopping on-line sau direct. După numeroase cercetări secrete cu Mystery Shopping, vă prezentăm aici 5 cele mai fecvente greșeli pe care le face angajatul ce interacționează direct cu cumpărătorul.

Greșeala 1. Prea absenți sau prea insistenți

Magazin de vestimentație: Vânzătoarea a întâmpinat clientul misterios cu“Bună ziua, cu ce vă putem ajuta?” imediat ce a intrat, fără să reușească să vadă asortimentul și a stat lângă el la fiecare pas pe care l-a făcut cu privire bănuitoare.

De câte ori vi s-a întâmplat să fiți întâmpinat cu aceste cuvinte de îndată ce ați pășit pragul unui magazin? Atenția excesivă, la fel ca dezinteresul, sunt greșeli ce au efectul de a scoate cumpărătorii afară fără să cumpere ceva.  Plus, cu o doză de nemulțumire pe care o va împărtăși cu 10-15 persoane din cercul apropiat.

Greșeala 2. Uită de politețe

Rețea de stații PECO: Operatorul de pe platformă a alimentat mașina cu o cantitate mai mare de combustibil decât cea solicitată de către client. La nemulțumirile clientului și mențiunile că va reclama acest lucru, a primit răspuns: „Poți să te jelui măcar și lui Papa Rimskii!”

Da, noi suntem mai temperamentali. Dar e o greșeală să credem că politețea nu se poate învăța. E suficient un cod de conduită la locul de muncă, respectat minuțios. Mystery Shopping în acest sens e un instrument excelent de monitorizare. Dar și prin cursuri de manevrare a emoțiilor. Beneficiul e că angajații vor învăța să nu ia personal conflictele de la serviciu, să le evite cu tact și să ajute cumpărătorii să le depășească fără a ieși supărați de la voi.

Greșeala 3. Nu ajută sau nu o fac până la capăt

Bancă comercială din Moldova: Clientul misterios a ajuns la bancă cu o oră înainte de închiderea filialei conform graficului indicat. Angajatul i-a explicat pe un ton nemulțumit că acesta nu poate fi deservit, deoarece filiala urma să se închidă în jumătate de oră.

Doriți clienți mulțumiți? Evitați această greșeală. În schimb, depășiți-le așteptările. Oferiți câteva minute peste program. Căutați o soluție care depășește clauzele Regulamentului. Întrebați pe alții atunci când nu știți cum să procedați. Chiar dacă nu veți reuși, efortul vă va fi apreciat. Bunăvoința e cea mai bună publicitate.

Greșeala 4. Nu cunosc produsul sau serviciul

Magazin de calculatoare și tehnică: La prezentarea produselor angajatul a folosit unele expresii în defavoarea sortimentului: „…планшеты – так себе…”, „…процессор – так себе…”

În acest caz concret puteți învinui angajatul pentru ignoranță. Dar puteți repara greșeala altfel. Ce-ar fi să pregătiți, împreună cu Departamentul de Marketing, fișe de promovare pentru produse? Cu avantajele și aspectele pozitive ce merită promovate. Și mai bine, e să se țină cont și de cele pe care le expun concurenții. Serviciul Mystery Shopping e perfect pentru acest tip de investigații.

Greșeala 5. Nu au reguli

Ultima greșeală se referă mai mult la angajator. Dacă știți cum pot să funcționeze vânzările, învățați angajații să facă la fel. Stabiliți reguli clare chiar de la angajare. Un regulament de etică și comportament e o idee bună. Urmăriți să fie respectat, iar noi, cu serviciul Mystery Shopping, vă vom ajuta să vedeți dacă angajații se comportă la fel și atunci când nu sunteți de față.

5 greșeli pe care le fac angajații în Moldova was last modified: octombrie 20th, 2016 by Dumitru Slonovschi

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*