De ce evaluarea Mystery Shopping trebuie încredințată experților

Ce mare lucru mai poate fi să organizezi o evaluare Mystery Shopping? Inviți prietenii, vecinii, cunoscuții și-i rogi să-ți spioneze angajații făcând cumpărături la tine. Nu e chiar așa. Pe lângă faptul că părerile lor nu vor fi chiar obiective, iar datele ce ți le vor oferi nu-ți vor fi de mare folos dacă nu le structurezi din start, aici îți oferim 3 argumente în plus de ce Mystery Shopping trebuie încredințat experților.

Chestionarul de evaluare  Mystery Shopping

Toți evaluatorii ce urmează să efectueze cumpărături misterioase folosesc același scenariu, chestionare și instrucțiuni. Prin aceasta asigurăm că datele obținute pot fi evaluate și comparate între ele mai apoi. Pentru fiecare companie în parte sunt elaborate chestionare personalizate. De regulă, ele sunt bazate pe manualele de lucru, standardele și programele de formare ale companiei-client. Întrebările trebuie să fie clar formulate, încât să nu lase loc pentru interpretări. La majoritatea dintre ele, cumpărătorul misterios trebuie să poată răspunde scurt cu “Da” sau „Nu”, iar în caz de răspuns negativ oferă și o explicație.
Numărul întrebărilor din chestionarul de evaluare trebuie să fie limitat la posibilitatea de a putea fi memorizate. În aceasta constă esența caracterului secret al evaluării, cumpărătorul misterios nu poate merge cu chestionarul după sine la cumpărături. Și mai e aspectul ce ține de profilul cumpărătorului misterios. Vecinul Andrei, cu siguranță este o persoană de treabă, dar nu neapărat se potrivește să intre la ai săi 54 de ani să cumpere accesorii mobile pentru tineri.

Ce se întâmplă după evaluarea Mystery Shopping?

Înainte de a fi postate on-line în contul cu acces personalizat pentru client, noi aprobăm răspunsurile cumpărătorului misterios. Responsabilul de proiect revizuiește :

  1. Când și unde a fost făcută evaluarea (un cumpărător misterios, de regulă, efectuează mai multe evaluări într-o singură zi)
  2. Dacă cumpărătorul misterior a folosit argumenetele corecte și a urmat instrucțiunile
  3. Dacă răspunsurile și comentariile sunt coerente

În majoritatea companiilor, Mystery Shopping se realizează continuu, în fiecare lună. Rezultatele sunt communicate tuturor angajaților la ședințe, prin intranet, prin intermediul rapoartelor interne, buletinelor de știri corporative. Din acest moment demarează munca de îmbunătățire a companiei, se fac analize și corelații dintre greșelile depistate, cauze, și se definesc obiectivele pentru următoarele acțiuni.

Ce tip de date se obțin prin evaluarea Mystery Shopping?

Platforma on-line folosită de noi permite analize mai sofisticate a datelor prin gruparea și  comparația rezultatelor după întrebări, a ariilor de servicii aplicate, a campaniilor, etc.
Rezultatele sunt gupate după vizite, departamente, unități, regiuni, țară. Compania poate vedea, de asemenea, evoluția rezultatelor pe diferite perioade de timp și detecta în acest fel tendințele. Comparând datele pe departamente, de exemplu, pot fi depistate ariile care au obținut rezultate mai proaste și necesită intervenție concentrată.

De ce evaluarea Mystery Shopping trebuie încredințată experților was last modified: decembrie 27th, 2016 by Dumitru Slonovschi

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*